woensdag 21 april 2010

Eigen labels maken

Hallo!

Maandag had ik met mijn nicht San afgesproken om samen labels te gaan maken voor aan onze leuke handgemaakte naaisels! San kocht transfer papier bij de Hema, ik kocht witte katoen op de markt.


NODIG: 1. stopwatch - 2. strijkbout - 3. schaar/stof/transferpapier 4. liniaal/mes - 5. eindresultaat 2 verschillende labels in diverse kleurtjes!

Aan de slag dus maar!

Als eerste ging ik aan de slag om de labels te "ontwerpen". Dat was snel gedaan, het is immers mijn beroep....hierna op een vel transfer papier uitgeprint, laten drogen. (ondertussen gingen we samen met mijn moeder de tuin in om her en der wat planten weg te spitten die San en moeders in hun tuin wilde poten...) Na een droogtijd van ruim een half uur konden we verder aan de slag. De katoen werd op maat geknipt, de labels in handzame stroken en hierna werd er gestreken....label bruin....wat deden we fout....nog een keer proberen....weer bruin....pffff na wat geprobeer hadden we het eindelijk gevonden. We hebben de tijd gehalveerd (30 seconden strijken), gewoon wit papier gebruikt in plaats van bruin bakpapier (nee dit papier gaf niet af hoor...we hadden de stof gewoon verbrand doordat we veel te langzaam telden hahahah!) en een mobiel genomen om de tijd precies mee bij te houden. En jawel hoor! Gelukt! Mooie labels in verschillende kleurtjes en maten die na het strijken en fixeren (ook weer 10 seconden nu MET bakpaier) op maat gesneden konden worden.

Vandaag had ik de tijd om leuk iets te maken met hierin een label verwerkt....en het werd zo leuk dat ik nog iets maakte weer met label erin...het ene wat meer werk dan het andere, maar twee erg leuke dingen!

Nou, nu is het donker, dus een foto volgt morgen met ongetwijfeld ook een verslag van onze naailes die we morgen hebben! We gaan een tas maken....met label!

Ow ja, we hadden het idee van het maken van labels trouwens van de site van Miekk's

Groetjes Tanja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten