dinsdag 15 november 2011

Van alles en nog wat

Ik heb niet stil gezeten na mijn laatste post hier!

Afgelopen weekend was het weer bloemschik weekend! We hebben een mooi advent stuk gemaakt! De basis hebben we in de workshop gemaakt en daarna mocht je nog uit diversen materialen kiezen om het stuk aan te villen. Ik zocht mooie glimmende roze kerstballetjes uit, roze strikken met een mooi hartvormig pinnetje en wat sterretjes. Aangezien ik nog spulletjes in het roze thuis had liggen besloot ik de rest op te vullen met dit materiaal. Ik had nog roze pareltjes en grijsachtige stokjes omwikkeld met roze draad liggen. Ik wilde nog meer roze nadat ik dit alles klaar had en besloot nog wat kleine roze roosjes te kopen, ze hadden zo'n leuke stokroosjes bij de bloemist, ook nog een tak disteltjes meegenomen en ik was helemaal tevreden. Elke avond als ik bezig ben met mijn nieuwe projectje geniet ik van dit stuk!


Van mijn nicht San kreeg ik deze geweldige theepot waar ze zelf een hoesje om heeft gehaakt!! Ze verkoop ze in haar webwinkeltje. Ik maakte de button hiervoor en als dank maakte zij deze pot voor me! Lief he!


Een van de kindjes van mijn vriendin was jarig en ik maak dan voor alle vier de kids een kleinigheidje. Dit keer wilde de jarige job graag een gehaakte broche en maakte ik voor de zussen ook een broche. Ieder in de lievelingskleurtjes. Op school kregen ze allemaal complimenten vertelde ze me afgelopen woensdag! Dat is altijd leuk om te horen! Morgen ga ik er weer naartoe. We zijn nu een mini fotoboekje aan het maken. Vorige week het boekje en als het goed is gaan we morgen de binnenkant versieren!


Verder ben ik bezig om het breien weer onder de knie te krijgen. Ik had zaterdag heel leuk katoen gekocht en wilde er een smal sjaaltje van maken. Eerst heb ik het tunisch haken uitgeprobeerd, erg leuk, maar te vast voor een sjaaltje. Gewoon haken werd naar mijn menig ook te vast en met breien kreeg ik het resultaat dat ik voor ogen had, dus nu zit ik iedere avond druk te breien....het gaat nog op een slakkengang en ik laat ook vaak een steekje vallen :) die ik dan ook weer netjes ophaal....ben benieuwd wanneer ik er mee klaar ben!!!!

Dus ik ga weer lekker verder!

groetjes Tanja

1 opmerking:

  1. Oooh die San, wat een mooie theepot. Echt gaaf. Supermooi logo had je ook voor haar gemaakt. Complimenten!! En ik ben benieuwd naar je sjaal. Het gaat mij vaak te langzaam en dan gooi ik al snel de handdoek ;-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen